onsdag 11 augusti 2010

Färdiga projekt


Nu har jag varit lite duktig på syfronten.
Något måste jag göra för attstäda alla
dagar går inte och jag får ont i mina axlar
av det också.
Här har dockan fått en skjorta i vitt och
byxa i flanell med spöket Laban på

Söt i sin nya nattskjorta och mössa till så hon
inte fryser

Nya underkläder måste en liten flicka
ha, med spets.

Detta har ja virkat tidigare, men ej fått knapparna
i förrän nu.


Foder och handtag fick väskan när jag ändå
hade maskinen framme.

Jag älskar att sy, men när maskinen inte kan
stå framme hela tiden så blir det inte så ofta andan
faller på. Lusten hinna försvinna när man ska
plockar fram allt och leta efter var man ställde
det förra gången.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Vad duktig du är på att sy....också! =)
    Känner igen mig när det gäller det symaskinen. Jobbig att plocka fram....lusten hinner gå över.
    Väskan är jättefin!.....sån vill jag också ha/göra!...när nu det ska prioriteras.

    SvaraRadera
  2. Så fina dockkläder, vad duktig du är :) Jag hade exakt en sådan docka när jag var liten, hon hette Andreanna :P

    SvaraRadera