torsdag 11 juli 2013

Så det blir

När man inte är van.....
Ville ge kaffeväskan en kommentar i förra inlägget, men...
Väskan är en beställning och väskan ska vara en badväska och den ska nästan till andra sidan jorden. Hon som ska få den där älskar svenskt kaffe, så därför är det lite olika sorter. Häftigt!!!

Lite sytt

Den stora tjejen som nu har eget hushåll ville ha nåt snyggt att lägga plastpåsar i, resultatet blev bra och passar in i hennes torpkök. 

tisdag 18 juni 2013

Jag finns

Flytten tillbaka tog musten ur mig och samtidigt flyttade vi den stora tjejen till ett litet torp. Flytthjälp fick hon, men allt sen....
Mycket har hänt och händer så ibland sitter man bara och är. 
Försöker nu att få färdigt tre ugglor som min dotter beställt till sin bokhylla. Håller på med fötterna till den stora och nålat fast allt det andra. Kanske får lite tid i helgen. 

söndag 24 februari 2013

Jobbigt med flytt

Flytten var jobbigare än jag kunde tänka mig. Otur hade vi med att mannen blev sjuk efter första dagens flytt och även hjälpen. Så nästa helg fick vi be flera om hjälp, för frisk var inte mannen. Han var hemma tre veckor, sen var det min tur. Var hemma en vecka, men är efter nu tre veckor inte bra än.
Så handarbetslusten har varit dålig. Började i går kväll med hörlurssladd och det var roligare än vad trodde. Hoppas lusten kommit tillbaka

lördag 19 januari 2013

Flytt

Så här ser söndagsmorgonen ut efter att vi börjat flytta.
I dag ska vi ta resten av möblerna och porslin, sånt man inte vill köra i kärra.

söndag 13 januari 2013

Present

En arbetskamrat fyller år på tisdag, jämna år, så ett litet skämt:) är på plats.

Fick idag veta att en god vän har somnat in, skönt för honom, men så ont för oss andra. Har haft honom i mina tankar en längre.

onsdag 2 januari 2013

God fortsättning

Vet inte var tiden tar vägen. Tycker att jag får så lite gjort.
Virkar, stickar men repar upp nästan lika mycket. Kanske detta år blir bättre. Flyttar denna månad så det blir mest packa och städa denna månad.





måndag 10 december 2012

Lite vad jag gjort


Ny mössa och några nya ting av kaffepåsar



måndag 3 december 2012

Sytt lite nytt

Dotter såg på jysk snygga påslakan, men de fanns bara till juniorsäng. Så då köpte vi tyg och sydde. Jättekul och snyggt

måndag 26 november 2012